Zakaj je pomembno, da so naše mišice dovolj prožne?

Veliko od vas še nikdar ni pomislilo, kako zelo nam lahko premajhna fleksibilnost naših mišic škoduje. Pa vam lahko povemo, da niste sami krivi!

Fitnes industrija je v zadnjih letih v velikem porastu, vedno več ljudi se odloči, da bodo nekako fizično aktivni. Pa naj bo to z obiskom vodenih vadb ali pa klasični fitnes program, ki je že skoraj v vsaki slovenski vasi. In tudi prav je tako, fitnes kultura je zelo pomembna za zdravje naroda in vsekakor bi se jo moralo spodbujati na vse možne načine. A tukaj velikokrat pozabimo na eno zelo pomembno dejanje, raztezanje.

V kolikor ste se udejstvovali kakršnekoli vadbe ali pa treningov so vam mogoče celo povedali, da je razteg po vadbi za vaše telo pomemben. Vendar pa se z vami temu nikoli niso posvetili ali pa so temu namenili klasičnih “5 minut za razteg”, ki je nakako tako kot, če pljunimo v morje in pričakujemo, da se bo gladina morja dvignila. Prav zagotovo pa vam nihče ni razložil zakaj je razteg zares tako zelo pomemben za vaše telo.

Razteg mišice postopoma ohladi in jih povrne v stanje pred vadbo, mišice sprošča in v njih zmanjšuje tenzijo, zboljša oksidacijo v mišicah in zato pripomore h hitrejši regeneraciji, poveča muskularno koordinacijo, z povečanjem fleksibilnosti naših mišic pomaga pri zmanjševanju zapletov pri fasciatisih, tendinitisih, sindromu karpalnega kanala, bolečinah v križu, itd..

Naj na spodnjem primeru razložimo težavo, ki jo prinaša zakrčena nožna mišica imenovana zadnja loža (ang. Hamstrings):

Kot vemo je zadnja loža sestavljena iz večih mišic, ki se pripenjajo na dveh delih. Na eni strani na spodnji del medenice in na drugi strani na kosti pod kolenom. Za lažjo predstavo si lahko ogledate desno sliko, ki prikazuje mišice zadnje lože z pripenjališči.

Zakrčenost teh mišic (mišica se skrajša) bo našo medenico povleklo v posterioren nagib, kar bo na ravni ledvenega dela hrbtenice povzročilo, da bodo vretenca na eni strani bolj stisnila medvretenčne ploščice in tako povečala možnost njihove obrabe. Zaradi posteriornega nagiba medenice in ne naravnega nagiba vretenc pa je tudi možnost za nastanek ortopedskih poškodb. Zelo velik del slovenske populacije danes že trpi z ortopedsko poškodbo kot je diskus hernija, ki je lahko posledica omenjenega problema.

Tako majhna oziroma banalna stvar, kot je zakrčenost zadnje lože, lahko na naše telo pusti ogromne posledice.

Zato se na naši vadbi osredotočimo predvsem raztegu vseh večjih mišičnih skupin, krepitvi vezi in mišic, ki so prav tako odgovorne za stabilizacijo sklepov in povečanju mobilnosti v vseh sklepih. Naše telo je odraz našega dela, če bomo vanj vlagali se nam bo v kasnejših letih to obrestovalo. Razteg je zelo pomemben dejavnik, ki ga nikar ne podcenjujte in si zapomonite, da tako kot je pomembna sama fizična pripravljenost je nakoncu pomembna tudi fleksibilnost naših mišic.

Dodaj odgovor